Ken je IDee magazine?

Naast LAA Magazine brengt RvIG ook IDee magazine uit. Bij de totstandkoming van dit e-zine betrekken we medewerkers en onze relaties. In IDee leveren we achtergrondinformatie over inhoudelijke onderwerpen en onze innovatieve projecten op het gebied van het veilig en betrouwbaar gebruik van identiteitsgegevens. Er komen diverse onderwerpen aan bod; van biometrie en de fotomatrix tot identiteitsfraude. Ben je benieuwd? Neem een kijkje in de kiosk van IDee.

Online contactbijeenkomst LAA

Nu online: de digitale contactbijeenkomst over adresonderzoek. Doe mee! Ivo van der Hart, accountmanager, neemt je mee langs verschillende situaties die je tegen kunt komen tijdens een huisbezoek. Voor welke dilemma’s kom je daarbij te staan en welke keuzes maak je dan? Luister de podcast en maak je keuze uit de dilemma’s.

Ivo van der Hart over het tot stand komen van de bijeenkomst: “Afgelopen maart zou de twaalfde ronde met contactbijeenkomsten plaatsvinden. Ik zou twee bijeenkomsten in mijn regio verzorgen; een in Amersfoort en een in Hoorn. Voor de bijeenkomst in Hoorn hadden zich, mede dankzij de actieve lobby van LAA-ambassadeur Corina Willemse, 100 mensen opgegeven. Een record! Natuurlijk vond ik het spannend om voor zo’n grote groep mensen te staan, maar het was tegelijkertijd de perfecte gelegenheid om iedereen in de regio bij elkaar te brengen. Dat is immers waar de contactbijeenkomst om draait. We doen ons best om iedere keer een leuk programma neer te zetten, maar het uitwisselen van ervaringen en het leggen van contacten is minstens zo belangrijk.

En toen kwam het slechte nieuws.

We waren al even onderweg. Na de kick-off in de gemeente Westland had er al een aantal bijeenkomsten plaatsgevonden in het zuiden en noorden van het land. Gaandeweg werd duidelijk dat grote bijeenkomsten steeds meer aan banden werden gelegd. Uiteindelijk werd de knoop doorgehakt: er ging een streep door alle bijeenkomsten. Dat betekende in een aantal gevallen dat de organiserende gemeenten en deelnemers last-minute geïnformeerd moesten worden. Vanuit Den Haag (ja, toen werkten we nog op kantoor…) werd er koortsachtig gebeld en gemaild, om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd werd geïnformeerd. Op een enkeling na hebben we gelukkig iedereen weten te bereiken.

De vraag was: hoe nu verder? Er lag een programma, waar veel tijd en energie in gestoken was. Dat wilden we jullie niet ontzeggen. Tegelijkertijd wilden we graag met jullie in contact blijven; LAA is immers iets wat we samen doen. We hebben er toen voor gekozen om het bestaande programma om te bouwen naar een digitale versie. Dat viel nog niet mee! Hopelijk zijn jullie te spreken over het resultaat. De presentatie staat nu ruim een week online en is door meer dan 225 personen bekeken. Je hebt nog tot en met dinsdag 23 juni de tijd om de presentaties te bekijken en een keus te maken uit de dilemma’s. En je kunt ook nog kans maken op een prijs. De drie leukste vragen rondom het uitvoeren van adresonderzoek winnen een Haagsche Kakker! Na 23 juni gaan we het tweede deel van de contactbijeenkomst voorbereiden. Dat betekent dat ik opnieuw de studio induik, dit keer om de dilemma’s te beantwoorden, evenals jullie vragen. Wordt vervolgd, dus hou Pleio LAA in de gaten!”